Pazar, Haziran 24, 2012

BENDEN SONRA MUTLULUK-ÖZDEMİR ASAF

Bazı şairler söylendiği anda hemen akla bir şiiri gelir ya sanki onunla özdeşleşmiş gibi..Bende ne zaman Özdemir Asaf deseler aklıma bu dörtlük geliyor ..

Seni bulmaktan önce aramak isterim.
Seni sevmekten önce anlamak isterim.
Seni bir yaşam boyu bitirmek değil de,
Sana hep hep yeniden başlamak isterim.


Bu dörtlük okuduğum kitapta yoktu ama yine de paylaşmak istedim:))Ve esere ismini veren şiir;

BENDEN SONRA MUTLULUK
Bunca yıl yaşadım
Elime ne geçtiyse yitirdim
Biraz daha yaşayacağım
Yalnız bir şey biriktirdim

Bir bakış, bir görüş, bir duyu, bir düşünce
Belki aç kalacağım

Suçlanacağım ölünce
Biraz yazdım, artık hep yazacağım

Hüzünden baş alamadım
Görünce

(yalnız söylemeden geçemeyeceğim Özdemi Asaf'ın çok daha güzel şiirleri var:))


Arka kapak;

Bu kitapta, Özdemir Asaf’ın ölümünden sonra, arkasında bıraktığı defterlerden, dosyalardan seçilmiş şiirlerini bulacaksınız. Bunların büyük çoğunluğu dergilerde bile görünmemiş şiirlerdir.
Özdemir Asaf yoğun düşün ve duyarlıkları, çarpıcı sözcükler seçtiğini sezdirmeden, küçük dizeler halinde işlediği kısa şiirlerle verdi. Daha sonra, kimi bir kitaptan, kimi yaşamdan kopardığı izlenimlerden esinlenerek bilgece dörtlükler yazdı. Kendisiyle birlikte çağıyla ve toplumuyla hesaplaşmalarda buruk öfkesini içinde saklayan yeni taşlama biçimleri getirdi.”
Şükran Kurdakul

“İşimiz zordu. Binlerce şiir arasından bir şiir yapmak gerekiyordu. Özdemir Asaf birçok şiirinin defterlerde ve dergi yapraklarında sararmasını istemiş.
Kİtaplarına almamış. Kitaplarına almadığı eski şiirlerini biz de dışarda bıraktık. Şiir ayıklama işi, seçme işinin büyük bölümünü aldı. Birçok şiiri Özdemir Asaf tamamlamıştı. Gönlümüz rahat, onları kitaba aldık. Bazı şiirler ise birkaç kez

2 yorum:

  1. bak bu şiiri de güzel:

    YALNIZLIK - ÖZDEMİR ASAF
    Yalnız kaldınız sanırsınız,
    Biliyorum.
    Yalnız bırakılmışsınız,
    Biliyorum.
    Ötesi yok.

    Ötesi var:
    Yalnızlık
    Müziğin bile seni dinlemesidir.
    Yalnızlık
    İnsanin kendine mektup yazması
    Ve dönüp dönüp onu okuması
    Yalnızlığın da ötesidir.

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten çok güzelmiş,teşekkürler:)

    YanıtlaSil